מה זה קופירייטינג ומיקרו-קופי?

קופירייטינג הוא תהליך כתיבת חומרי קידום מכירות פרסומיים. קופירייטרים אחראים על הטקסט על עלונים, שלטי חוצות, אתרי אינטרנט, מיילים, פרסומות, קטלוגים ועוד.

טקסט זה ידוע בשם “קופי”. שלא כמו כתבות חדשותיות או כתיבת עריכה,

קופירייטינג הוא מיומנות הנחוצה בכל מקום היום. הוא משמש באלפי חומרים והודעות שנשלחים כדי להגיע לקהלים ספציפיים בכל שעות היממה. המשמעות היא שיש מאגר מתמשך של עבודות קופירייטרים והשוק מוצף. לא כל מי שכותב טוב, יכול להיות קופירייטר.

הרעיון של קופי, מעבר להעברת מסר, היא לגרום ללקוח לפעול. אם כתבתי מאמר, ששאבתם ממנו מלא מידע בנוגע לאיכות הסיבה, והיה לכם מעניין, אבל בסופו של התהליך, לא גרמתי לכם לבצע פעול כלשהי – הרי שלא ביצעתי עבודתי כהלכה.
לעומת זאת, אם בסוף המאמר הזה, תרצו לשתף את הטקסט, תרצו לדבר איתי כדי לקבל עוד מידע, תרצו שאכתוב עבורכם קופי, או תלכו לעשות סדנאות בעצמכם  -גרמתי לכם לבצע פעולה, ובגדול, אני מרוצה.

הפעולות שונות ומגוונות וצריכות להיות מתאימות לעסק שלכם, ולא כל קופי מתאים לכל עסק.
הצורה שבה תכתבו טקסטים שיניעו לפעולה את הלקוחות שלכם כשאתם בעלי חנות בגדים, היא מאוד שונה מאשר קופי שפונה ללקוחות שלכם כשאתם מעבירים שיעורי יוגה במדבר.

באופן מסורתי, לפני ימי האינטרנט היה צורך בקופירייטינג בערך כתריסר סוגים של חומרים שיווקיים, כולל חבילות דואר ישיר, גלויות, מודעות בעיתונים ומגזינים, פרסומי טלוויזיה ורדיו, עלונים, פוסטרים, קופונים, דפי מכירה ואפילו קופסאות דגנים.

כיום עולם הקופירייטינג התפוצץ באופן מקוון וניתן למצוא מעל 100 סוגים שונים של כלים וטקטיקות שיווקיות, כגון אתרי אינטרנט, אימיילים, מאמרים מקוונים, פוסטים במדיה חברתית, בלוגים, מודעות מקוונות, סרטונים, סמינר מקוון מצגות וכן הלאה.

בסופו של יום, כל חברה שמייצרת מוצרים, מוכרת שירותים או מגייסת כסף זקוקה לקופירייטינג טוב כדי להתחרות על לקוחות והכסף שמגיע מהם.

מיקרו קופי זה אותם המילים הנמצאות באתר שלכם, או כל מוצר דיגיטלי, הקשורות באופן ישיר לפעולה של המשתמשים - ההנעה לפעולה, ההנחיות המלוות את הפעולה והתגובות שמגיעות אחרי שהפעולה בוצעה.

אם המאקרו זה קופי בכללותו – הטקסט השלם, כאן אנחנו מדברים על המיקרו – המקומות הקטנים, הביטויים הזעירים, שמעוררים את הרצון לפעול אצל הלקוח שלנו. לדוגמה, במקום כפתור של “צור קשר”, אפשר לכתוב “תתקשרו אליי!” או במקום לכתוב “לחץ כאן לצפייה בדגמים נוספים”, אפשר לכתוב “בא לי לראות עוד”

בדומה לקופי, המטרה של המיקרו-קופי היא להניע לפעולה, להנחות בצורה יעילה וברורה, לרגש או לסחוף את המשתמש, להזרים אותו קצת יותר, להוריד עכבות ולפעמים גם להצחיק. הוא נעשה בדרך עדינה, כזאת שגורמת לך באמת לרצות לבצע את הפעולה, בלי שתשים לב שאני בעצם הנחתי אותך לשם.

גם כאן, צריך להתאים את המיקרו-קופי לקהל המשתמשים. מיקרו-קופי שנכתב מתוך מודעות לצרכים, לדאגות, לרצונות ולחוויה של המשתמש, מצמצם במידה ניכרת מצב שבו הקורא משתעמם או מתעצב על הפעולה שהוא צריך לבצע, משפר את השמישות, וכתוצאה מכך את שיעור ההמרות, מעצים את החוויה ומחזק את הקשר ואת האמון של המשתמש אל העסק.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp