מה זה בעצם קידום ממומן PPC?

PPC = Pay Per Click

PPC הוא מודל של שיווק באינטרנט שבו המפרסם משלם עמלה למנוע החיפוש על כל הקלקה על המודעה שלו.
בעברית?
זה אומר שאני קונה ביקורים לאתר שלי, במקום שהתנועה תגיע אליי באופן אורגני.

איך זה עובד?
בגדול, ובקצרה, יוצרים מודעה, מטרגטים את הלקוחות, קובעים סכום מינימלי ומקסימלי שאתם מוכנים לשלם, ומחכים ללידים.

קצת יותר בהרחבה?

תשלום לפי לחיצה (PPC) הוא מודל פרסום המאפשר למשווקים להציב מודעות בפלטפורמת מודעות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב כו’) ולשלם עמלה לפלטפורמה בכל פעם שלוחצים על המודעה שלהם. המטרה של מודעת PPC היא לגרום לאדם הצופה בה להקליק לאתר או לאפליקציה של המפרסם, שם אותו מבקר יכול לבצע פעולה חשובה, כגון רכישת מוצר (יאיי).  כאשר PPC עובד כראוי, העמלה היא נהיית זניחה, מכיוון שהביקור שווה יותר ממה שתשלמו עבורו. במילים אחרות, אם אנו משלמים $3 עבור קליק, אך הקליק גורם למכירה של $300, הייתי קוראת לזה הצלחה.

בנייה של קמפיין PPC הוא לא עניין של מה בכך, ותלוי בהרבה גורמים: מחקר ובחירת מילות המפתח הנכונות, ארגון מילות המפתח האלה לקמפיינים וקבוצות מודעות מסודרות, והקמת דפי נחיתה של PPC המותאמים במיוחד להמרות. מנועי חיפוש מתגמלים מפרסמים שיכולים ליצור קמפיינים רלוונטיים וממוקדים על ידי תשלום מופחת עבור קליקים על מודעות. כלומר, אם המודעות ודפי הנחיתה שלך מועילים ואיכותיים למשתמשים, גוגל גובה ממך פחות בקליק, מה שמוביל לרווחים גבוהים יותר עבור העסק שלך. אז אם אתה רוצה להתחיל להשתמש ב- PPC, חשוב ללמוד כיצד לעשות זאת נכון.

מודעות גוגל (Google Ads) היא מערכת הפרסום הפופולרית ביותר ל- PPC בעולם. פלטפורמת המודעות מאפשרת לעסקים ליצור מודעות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל וגם בנכסים אחרים של גוגל.

Google Ads פועלת בצורה כזו שהמשתמשים מתמודדים במכירה פומבית על מילות מפתח ומשלמים מחיר שונה מהמתחרים שהם עבור כל קליק על הפרסומות שלהם. בכל פעם שמתחיל חיפוש, גוגל מתחפרת למאגר המפרסמים של מודעות ובוחרת קבוצה של מנצחים שתופיע במרחב המודעות החשוב בדף תוצאות החיפוש שלה. “הזוכים” נבחרים על בסיס שילוב של גורמים, כולל האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח וקמפיין המודעות שלהם, כמו גם גודל הצעות המפתח שלהם.
ליתר דיוק, מי שיופיע בדף מבוסס על דירוג המודעה של המפרסם, מדד המחושב על ידי הכפלת שני גורמים עיקריים – הצעת עלות לקליק (הסכום הגבוה ביותר שמפרסם מוכן להוציא) וציון איכות (ערך שלוקח בחשבון שיעור הקליקים, הרלוונטיות ואיכות דפי הנחיתה שלך. מערכת זו מאפשרת למפרסמים הזוכים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בעלות שמתאימה לתקציב שלהם.

PPC - יתרונות

יתרונות פשוטים וברורים לקידום PPC:

  1. תוצאות מיידיות! – לא יודעים לדחות סיפוקים? גם אני לא. מודעות ממומנות מגיעות באופן משמעותי ליותר לקוחות. יותר לקוחות = יותר לידים  = יותר סיכוי למכירה בזמן הרבה יותר מהיר מקידום אורגני.
  2. עמוד ראשון בגוגל  אם קראתם את המאמר שלי על קידום אורגני, אתם יודעים כמה זה קשה להגיע לעמוד הראשון בגוגל. כשאתם משלמים על מודעות, וPPC, אתם תופיעו בהתחלה. מזכירה לכם שאדם שצריך שירות כאן ועכשיו, (נעול מחוץ לבית שלו ב2 בלילה), לא מעניין אותו כ”כ אם יש לך קידום אורגני טוב, הוא ילחץ על המודעה הראשונה שהוא יראה.
  3. טרגוט לקוחות – אחת הדרכים לקצור את הפירות של קידום ממומן זה ע”י טרגוט לקוחות נכון. כלומר, אתם מראש פונים דווקא לקהל שרלוונטי אליכם ולמוצר שאתם מספקים. הסיכויים להגברת המכירות הרבה יותר גבוהה כשאתם פונים לקהל היעד שלכם.
  4. טרגוט לקוחות חדשים – כשאתם יוצרים את הקמפיים שלכם, סביר להניח שהוא יגיע למי שמכיר או שמע על העסק שלכם, או אולי אפילו משתמש במוצרים שלכם כבר. עם קידום ממומן, אתם יכולים להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם, 
  5. אתה יודע בדיוק לאן הכסף שלך הולך – יש משפט מפורסם שכל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי מכיר “אני מוציא כסף על פרסום, וחצי ממנו הולך לפח – הבעיה היא שאין לי מושג איזה חצי”. אז כאן, אתה יודע לאן הכסף שלך הולך, על מה אתה מפרסם, ויש לך שקיפות מלאה בנושא. ואגב, אם זה נעשה כמו שצריך, אני מבטיחה שהכסף לא הולך לפח.
  6. משלם רק על הקלקות – אמרנו PPC נכון? תשלום פר הקלקה. לא הקליקו? לא שילמת.
  7. תורם לקידום אורגני – לא מסתדר לכם? דווקא מאוד הגיוני. PPC מגדיל באופן משמעותי את התנועה לאתר, ואחד (מתוך ה-הרבה מאוד) פרמטרים שגוגל מסתכל עליהם, כדי לדעת איפה למקם אותכם בחיפוש האורגני, הוא התנועה באתר שלכם. הגדלתם את התנועה? קידמתם את עצמכם באופן אורגני.

PPC - חסרונות

חסרונות של PPC:

  1. זה עולה כסף – קידום ממומן הוא כשמו – ממומן. זה לא שזה איזה לקוח קנה אצלכם, התלהב נורא והחליט שבא לו לפרגן בהמלצה. זה לקוח (או עובר אורח רנדומלי) שאתם משלמים לו.
  2. גם המתחרה שלכם עושה PPC – אתם לא מיוחדים בקטע הזה. אם זה מועיל לכם, זה מועיל גם למתחרים שלכם.
  3. זה דורש זמן – התוצאות יגיעו מייד, אבל לבנות את הקמפיין בצורה נכונה, לוקח זמן. גם הניהול של הקמפיינים לוקח זמן. אתה לא יכול לזרוק קמפיין לאוויר ולצפות שהוא ישאר שם – אתם חייבים להשקיע זמן בלתחזק אותו, כדי שהוא יעשה את מה שהוא נועד לעשות.
  4. זה עולה כסף – לא, אני לא חוזרת על עצמי. מעבר לסעיף 1, תחשבו על זה שכל הקלקה עולה לכם כסף. אם תיכננתם להוציא בחודש X סכום מסויים על פרסום, ולא לקחתם בחשבון את יעילות הקמפיין, התקציב הזה עלול להיות לא רלוונטי, ותצטרכו להוציא משמעותית יותר על הפרסום החודשי שלכם. ממליצה לשבת ולתכנן את זה טוב עם מישהו שמבין בנושא.
  5. ליד לאו דווקא אומר מכירה – הנקודה החשובה ביותר שאני רוצה לציין היא זאת. אם מישהו הקליק על המודעה שלכם (ונעזוב את המתחרים שיכולים לעשות את זה רק כדי שתשלמו כסף ותבזבזו), זה לא אומר ב100% שהוא יקנה. המכירה, בסופו של יום, כבר תלויה בכם.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp