מה זה בעצם קידום אורגני SEO?

SEO = Search Engine Optimezation
אופטימיזציה למנועי חיפוש

אני בטוחה שלא נכנסתם לכאן כדי לקבל שיעור באנגלית, וזה שאני מתרגמת לכם מה זה SEO, זה לא באמת עונה לכם על השאלה.
אז מה זה באמת SEO? מה זה אומר לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש? ומה הם מנועי החיפוש האלה?

מנוע החיפוש הגדול בעולם הוא כמובן גוגל. הוא מכיר אותכם יותר טוב מהחצי השני שלכם, מאמא שלכם, הוא יודע כל דבר שחיפשתם באינטרנט, הוא יודע לאיזה אתרים נכנסתם, הוא יודע את כל השופינג שאתם מנסים להסתיר… גוגל יודע הכל.
אז אם גוגל יודע הכל, למה הוא לא יודע שהאתר שלכם הוא האתר הכי טוב והכי רלוונטי ללקוחות שלכם? למה הוא מציג אותכם בעמוד הרביעי או השביעי כשאתם מוכרים נייר מדפסת, והרי הלקוח נכנס לגוגל וכתב "איפה לקנות נייר מדפסת"? למה, אחרי שהשקעתם כ"כ הרבה כסף בבניית אתר מדהים, ונגיש, וחווית המשתמש אצלכם מדהימה, למה הלקוח שלכם בסופו של דבר מכניס כסף למתחרה שלכם? ואיך המתחרה הזה בכלל הגיע ללקוח שלכם?

התשובה לכל השאלות האלה טמונה בSEO.
המתחרה שלכם יודע את זה. כשהוא הוציא מלא כסף על בניית אתר, הוא השקיע בSEO. הוא דאג שהכותרות באתר יהיו נכונות, הוא דאג שהתמונות יהיו מוצגות כמו שצריך, הוא דאג שאתרים אחרים ימליצו עליו (ואל דאגה, אני מבטיחה להסביר גם איך גורמים לזה לקרות). 
הוא דאג לתת מענה ללקוח

קידום SEO זאת עבודת נמלים. אין ספק.
אי אפשר לקום בבוקר ולהחליט שאתה רוצה להיות במקום הראשון בגוגל או בעמוד הראשון לכל הפחות, בלי להבין איך אתה גורם לד"ר גוגל, היודע הכל מהכל, להכיר בחשיבות שלך ללקוח הקצה.

כדי לעשות קידום SEO נכון, צריך להבין את הצרכים של הלקוח שלך. צריך להבין שהלקוח לא יכנס לגוגל ויכתוב רק "איפה לקנות נייר מדפסת", הוא יכתוב גם "נייר מדפסת מומלץ", "חנות לנייר מדפסת באיזור המרכז", "נייר מדפסת זול", "נייר מדפסת מכירה סיטונאית" ועוד כל מיני משפטים כאלה ואחרים, שאני יכולה לבלות בערך 3 ימים (במינימום) כדי להגיע למסקנה של מה הלקוח שלי מחפש לראות. איזה מידע הוא רוצה לקבל.

קידום SEO נכון, מצריך הבנה של מילים. 
מילות מפתח רלוונטיות, ואיפה להחביא אותם, מאחורי הקלעים ומול העיניים.

בסופו של דבר, כדי להביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל, ולא דרך קידום ממומן, אתה חייב להשקיע בSEO 

SEO - יתרונות

כמו כל דבר בחיים, גם לSEO יש יתרונות ויש חסרונות.

  1. לקידום SEO יש מגוון רחב של יתרונות, אבל הגדול והעיקרי שבהם – זה לא עולה כסף.
    אוקיי, רגע, תנו לי לחדד – זה לא עולה כסף לאורך זמן. ההשקעה הראשונית בSEO היא לא קטנה, אבל כשהיא נעשית נכון, היא יכולה להחזיק מעמד לתקופה לא קצרה. 
    מחקר מילות מפתח נכונות, הטמעה נכונה באתר, כתיבת תוכן נכון – כל אלה דברים שאתם צריכים להשקיע זמן בללמוד וזמן זה כסף. אם אתם רוצים להבטיח לעצמכם קידום אורגני רציני, כזה שיחזיק לתקופה ארוכה, אני ממליצה בחום לתת לאיש מקצוע לעשות את זה בשבילם. ההשקעה במקדם SEO תאפשר לכם לפנות את הזמן שלכם לדברים אחרים, כמו מענה ללידים שיכפילו או אפילו ישלשו את עצמם בזכות הקידום הנכון לעסק שלכם.
  2. אמין יותר – בין אם אתם מכירים את האלגוריתם של גוגל או לא, אתם יכולים להעיד גם על עצמכם, כשאתם מחפשים משהו במנוע החיפוש הזה, אתם לרוב מדלגים על המודעות הממומנות, ועוברים ישר לתוצאות האורגניות.הסיבה לזה היא שאתם לא רוצים משהו שמושהו דוחף לכם בכוח – אתם רוצים לראות מה הכי טוב, וזה לרוב נמצא במקומות הראשונים בגוגל. אם אתם לא בעמוד הראשון – אתם לא קיימים. כדי להגיע לעמוד הראשון, ולהישאר בו לתקופה, אתם חייבים להשקיע בSEO.
  3. תנועה אורגנית איכותית – תנועה, או טראפיק בשפה המקצועית, שמגיעה לאתר שלך בעקבות SEO, היא איכותית יותר. אם נחזור למר בחור שמחפש נייר מדפסת, הרי סביר להניח שיש לך יותר סיכוי למכור לו את המוצר שלך, אם הוא מחפש אותך באופן אקטיבי, או את המילות חיפוש שדיברנו עליהם, מאשר לקוח שפשוט קפצת לו בעין ע"י מודעה ממומנת באתר רנדומלי.
  4. האתר שלך שווה יותר – בואו נחשוב כמה שנים קדימה, כשאתם בדרך לעשות את האקזיט שלכם (אמן ואמן לכל אחד). עסק שמגיע עם אתר איכותי, שיש לו תוצאות אורגניות טובות, שווה יותר. תוכלו למכור גם את האתר במחיר לא קטן…
  5. חוסך לך כסף – אין מה לעשות, כסף מניע את העולם. יש סיבה ששתיים מהיתרונות במאמר הזה קשורות באופן ישיר לחשבון הבנק שלך. כשאתה משקיע בSEO, אתה לא צריך להוציא כ"כ הרבה כסף (או בכלל, אם אתה יודע איך לדחות סיפוקים) על קידום ממומן.

SEO - חסרונות

לא הכי נעים ונחמד בSEO. יש בזה גם חסרונות.

  1. זה לוקח זמן. ציינתי את זה כבר למעלה ביתרונות אבל אני רוצה לחדד. לקדם עסק עם SEO זה לא תהליך מהיר בכלל. בין אם אתם מקימים את האתר לראשונה או שמדובר על אתר קיים שדורש שיפוץ, מחקר מילות מפתח, והטמעה נכונה של SEO זה תהליך לא קצר, שידרוש ממכם, או מהמקדם אתרים שבחרתם לעבוד איתו, שעות עבודה ארוכות. 
  2. זה לוקח מלאאאא זמן – נכון הסעיף הקודם? אז תוסיפו עוד זמן עליו. לגוגל לוקח זמן לאנדקס את האתר שלכם, ולוקח לו עוד יותר זמן להבין שהוא איכותי, ולמקם אותו בעמוד הראשון. ההמלצה שלי היא להכין את עצמכם לתקופה של חצי שנה פלוס מינוס עד שתראו תוצאות (לא כולל זמן ההמתנה של סעיף 1, כן?)
  3. זה נשמע פשוט אבל זה לא – הלוואי והייתי יכולה לכתוב מדריך אחד, שירכז את כל החוקים של SEO, למכור אותו במלא כסף ולצאת לפנסיה. אם הייתי יכולה לעשות את זה, מדריך איכותי שכל אחד יוכל להתחמש בו, שני דברים היו קורים – אחד, הייתי דופקת אקזיט מעולה ו-2, הייתי גורמת למלא עסקים לפשוט רגל. עסקים של קידום אתרים. העניין הוא, שכדי לעשות SEO איכותי, וכבר ציינתי את זה למעלה – אתה חייב לדעת מה אתה עושה. יש פה מלא מקום לטעויות. קחו מישהו שיודע מה הוא עושה, או תשקיעו את הזמן (והרבה ממנו) בללמוד איך לעשות את זה נכון.
  4. האלגוריתם של גוגל משתנה מלא –זוכרים את הכמות זמן שהשקעתם בללמוד את זה לבד? יופי. גוגל שינתה את האלגוריתם שלה, ועכשיו הקידום השתנה ואתם חייבים להשקיע עוד זמן למידה כדי להבין איך להישאר על הגל.
  5. המודעות הממומנות תמיד יהיו מעל שלכם – כשאדם ננעל מחוץ לבית שלו ב2 בלילה, והוא כותב בגוגל "מנעולן זמין בתל אביב", היא ילחץ על המודעה הראשונה שהוא יגיע אליה, כי הוא נעול מחוץ לבית שלו ב2 בלילה. המודעה הראשונה – ממומנת. It's that simple.

אחרי שסקרנו קצת את היתרונות והחסרונות, נשאר לכם רק לחשוב – מה נכון לעסק שלכם.

מוזמנים לחשוב איתי ביחד

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp