מה זה בעצם ניהול רשתות חברתיות

ואיך תדעו איזו רשת חברתית רלוונטית אליכם

שיווק דיגיטלי זה שם מאוד מפוצץ שמכיל בתוכו את כל הערוצים השונים שעובדים יחד כדי לייצר עניין, לטפח לידים ולסגור מכירות. עם זאת, חשוב שתכירו את הפרטים הקטנים של כל טקטיקה שיווקית דיגיטלית וכיצד הם יכולים לעזור לעסק שלכם, בייחוד אם אתם רוצים להפיק את המירב מתקציב השיווק שלכם.
אז נתחיל בשאלה הנפוצה ביותר – מהי ניהול מדיה חברתית?

ניהול מדיה חברתית הוא תהליך ניהול האינטראקציות והתוכן המקוון שלך בערוצי המדיה החברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב ופינטרסט.
ניהול רשתות חברתיות זה הרבה מעבר לפרסום עדכונים לפרופילי המדיה החברתית של העסק שלכם. זה כולל גם מעורבות עם הקהל שלכם וחיפוש אחר הזדמנויות חדשות להגדיל טווח הגעה ונראות. להלן רק כמה מהמשימות הכרוכות בניהול מדיה חברתית: 
*בחירת הפלטפורמה המתאימה והרלוונטית לעסק
* פיתח אסטרטגיית שיווק לרשת המדיה
* תזמון נכון של פוסטים
*כתיבת תוכן איכותית
* יצירת גאנט תקופתי
* מענה לעוקבים
* מעקב עמידה ביעדים
* אופטימיזציה לקמפיינים וטרגוט לקוחות
יצירת לידים חדשים

לא פשוט כמו שחשבתם, נכון? 
עכשיו כשאתם יודעים את התשובה לשאלה מה זה ניהול רשתות חברתיות, הגיע הזמן לדבר על הסיבה מדוע ניהול מדיה חברתית חשוב לעסק שלכם.
הסיבה הראשונה ואולי הברורה ביותר היא שהלקוחות שלכם פעילים במדיה החברתית. הם רוצים לראות תוכן מעסקים כמו שלכם, ולעתים קרובות הם פתוחים להודעות שאתם מציגים בערוצים החברתיים יותר ממה שהם הודעות פרסום.
בנוסף, ניהול מדיה חברתית הוא חסכוני. עסקים נאלצים לעתים קרובות להסתפק בפחות בכל הנוגע לתקציב השיווק שלהם. ניהול מדיה חברתית מאפשר לכם לחוות תוצאות משמעותיות בכל מה שקשור לייצור ולהמרה של לידים. זה מבטל עלויות כיס גבוהות שמגיעות עם טקטיקות שיווק מסורתיות כמו שלטי חוצות או מודעות טלוויזיה.

פייסבוק

עם יותר ממיליארד משתמשים מדי יום, פייסבוק היא אחת מרשתות המדיה החברתית הגדולות בעולם

לכן, מהסיבה זאת בדיוק, כשאתם בוחרים מישהו שינהל את המדיה החברתית שלכם, בין אם הקהל שלכם נמצא בפייסבוק או לא, אתם חייבים לבחור מישהו שמכיר את פייסבוק על כל מרכיביו. 

פייסבוק היא מעצמה, והשינוי שהיא עשתה בעולם הדיגיטלי זה לא משהו שניתן לסכם בכמה מילים.
כשאנחנו מדברים עם ניהול מדיה חברתית, הכוונה היא לעמוד העסקי שלכם, לקהילה שלכם, בנייה נכונה, התחברות עם הקהל, מענה ללקוחות, יצירת פוסטים רלוונטים וכמובן קמפיינים, שכשמנוהלים נכון, יכולים להגדיל את התנועה בנכס הגידיטלי שלכם בכ-40%!

לא משנה מה הענף שלכם או היעדים שלכם, צפו להשתמש בפייסבוק באסטרטגיית המדיה החברתית שלכם

אינסטגרם

עם יותר ממיליארד משתמשים פעילים בכל חודש, אינסטגרם הופכת לסטנדרט חדש עבור שירותי ניהול מדיה חברתית. ההתמקדות שלה בתמונות, כמו גם בסרטונים, מעודדת חברות לבוא עם דרכים יצירתיות לתפוס ולהעסיק את הקהל שלהם.

הבייבי של פייסבוק, אינסטגרם תפסה תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר בקרב הצעירים יותר – גילאי 17 – 29. 

בדומה לפייסבוק, אינסטגרם מועילה ליצירת קשרים עם צרכנים, כמו גם לעיסוקם. בהתאם לענף שלכם, אתם יכויםל גם להשתמש באינסטגרם כדי לייצר לידים חדשים. זו הסיבה שעסקי קמעונאות, בידור ויופי משתמשים לרוב בפלטפורמה הזו.

היתרון באינסטגרם הוא שמשתמשים אוהבים להשתמש בה. היא קלה ונוחה, והמשתמשים שלה מתחברים מספר פעמים ביום, מה שמגדיל את הסיכוי שמשתמשים לא רק יראו את הפוסטים שלכם, אלא גם יגיבו להם, או יפיצו אותם הלאה.

עבור שווקים מסוימים, אינסטגרם היא פלטפורמה חובה באסטרטגיית המדיה החברתית.

YouTube

יוטיוב היא הקהילה הגדולה ביותר בעולם לשיתוף וידאו. עם מיליארדי משתמשים ותכנים חדשים שמועלים כל שנייה, זהו מעצמת בידור מקוונת שמשולבת פי עשרה ממשתמשי נטפליקס ואמזון פריים יחד.

אתם בטח תוהים איך, ולמה אני מחשיבה את יוטיוב לרשת חברתית. ואיך בכלל זה קשור לשיווק דיגיטלי.
אז בואו אני אספר לכם משהו….יוטיוב – וחברת האם גוגל – הוא האתר השני הכי פופולרי בעולם.

בדומה לפייסבוק, יוטיוב מציגה מגוון רחב של משתמשים, בין 18 ל 65 ומעלה. אפילו 40 אחוז מאנשים בני 65 ומעלה צופים ביוטיוב, בעוד שכמעט 68 אחוז מבני 50 עד 64 מבקרים בפלטפורמה.
באמצעות YouTube העסק שלכם יכול לספק למשתמשים תוכן מידע.  סרטונים של מדריכים על המוצרים שלכם, השירותים שלכם, סרטוני תדמית קצרים או ארוכים, הסברים על העסק ועוד.
 היתרון הבולט של יוטיוב הוא שהוא ממיר יותר מכל פלטפורמת מדיה חברתית אחרת – אפילו פייסבוק. וזה יכול להוביל לרווחים גדולים עבור החברה שלכם, במיוחד אם אתם מציעים מוצר יקר.
אמנם אורך זמן רב יותר מכלי מדיה חברתית אחרים, אבל YouTube שווה את ההשקעה.

טוויטר

עם 330 מיליון משתמשים, טוויטר אינה מציעה את אותה טווח הגעה כמו פייסבוק. עם זאת, היא מספקת גישה לעסק שלך לקבוצת משתמשים העוסקים במותגים מדי יום. תלוי בקהל היעד שלך, זה יתרון.

לפחות מ- 25 אחוז מהמבוגרים יש חשבון טוויטר, אך פלטפורמת המדיה החברתית הזו מספקת גישה תחרותית למשתמשים בין הגילאים 18 עד 29. כ40 אחוז מהמשתמשים פעילים גם בפלטפורמה פעמים רבות ביום.

בניגוד לפייסבוק, טוויטר מתמקדת יותר בחדשות ועידכונים. היא גם מדגישה שיחות דו כיווניות בין משתמשים, בין אם הם מותג או צרכן. אם אתם מחפשים ליצור קשר עם קהל היעד שלכם, טוויטר היא אפשרות טובה.

יתרון אחד של טוויטר הוא המשתמשים שלה – הם פעילים ושמחים ליצור קשר עם משתמשים אחרים.
טוויטר אינו מיועד לכל חברה, אך הוא מציע ערך לאלה שנמצאים במגזרים מסוימים.

לינקדאין

בתור הרשת החברתית המקצועית הגדולה ביותר בעולם, לינקדאין מציעה גישה ליותר מ- 550 מיליון משתמשים. זו הסיבה שהיא פלטפורמה אידיאלית לעסקים המחפשים לגייס מועמדים, כמו גם לבסס את עצמם כמובילה בתעשייה

אי אפשר להתעלם מכך שיש לה מיליוני משתמשים – מהם אלפים מנכ”לים – מעסקים קטנים, חברות אזוריות ומפעלים ברחבי העולם.

לינקדין היא מכרה זהב לעסקים, לאנשי מקצוע ולכל מה שצריך בפן המקצועי. אתם לא תמצאו שם תמונות מהטיול של המועמד מזנזיבר, או סרטונים של חתולים (אלא אם כן זה תחום העיסוק שלכם).

מדובר על פלטפורמה שעובדת ובאה לעבוד. התכנים באתר הם מקצועיים, רלוונטים לאנשי עסקים ופחות עבור דוכן לימונדה למשל.
הפלטפורמה הזו אינה רלוונטית לכל אחד, אך כמו הרשתות האחרות, גם לה יש את הקהל שלה, שאולי כן יתאים לעסק שלכם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp